Wednesday, June 20, 2007

Inchies gemaakt en in mijn Art Journal gewerkt - Some inchies I made and a page in my Art Journal



Ook ik ben gezwicht voor de inchies! Dit zijn de eerste (papieren) inchies die ik gemaakt heb (er schijnen nl. ook inchies van stof gemaakt te worden). Toch weer erg leuk om te doen, ik heb wat met die kleine formaten... Ik heb eerst een grungy achtergrond gemaakt, toen in stroken en dan in 1 inch (2,54 cm) vierkantjes gesneden. Daarna elke inchie afzonderlijk afgemaakt.

Finally I too gave in to the whole inchie-thing! These are my first (paper) inchies I made (there also seem to be fabric inchies going around). I have to say I'm having lots of fun with these, there's something about these little formats.... I first made a grungy background, then I cut this into strips and then into 1" squares (2,54 cm). I then embellished and finished every inchie separately.



Vanavond heb ik lekker relaxed, gewoon in de stoel in de huiskamer terwijl Gosse televisie keek, eindelijk weer eens in mijn Art Journal gewerkt. De linkerpagina heb ik gemaakt met Van Gogh oliepastels en de rechterpagina met Caran d'Ache Neocolor kleurkrijt. Ik wilde gewoon zo gedachteloos mogelijk wat tekenen, kleuren, doodlen zonder een mooi eindresultaat te verwachten. En kijk eens wat ik dan krijg, als ik geen verwachtingen heb... ik vind 't prachtig! Misschien is dat wel 't geheim, dat ik gewoon onder 't televisiekijken een beetje zit te krassen, in plaats van aan m'n hobbytafel gaan zitten want 't is moeilijk om dan geen verwachtingen te hebben. Dan ga ik er echt voor zitten en neem er de tijd voor. Tsja, dan wil ik er natuurlijk ook wel wat van maken... Hmmm, goeie oefening!

Tonight, while I was sitting comfortable in my chair in the livingroom while Gosse was watching television, I finally worked in my Art Journal again. The left page was done with Van Gogh oil pastels and the right page was done with Caran d'Ache Neocolor water-soluble wax pastels. I just wanted to draw, colour, doodle as mindless as possible without expecting a great end result. And look what I get, when I don't have any expectations.... I think it's wonderful! Maybe that's the whole secret, that I just need to scribble a little bit while watching television, instead of sitting at my craft table in my craft room because then it's hard to not have expectations. That's when I really take the time for it and go sit in my craft room. Well, then off course I want to make something good.... Hmmm, great lesson!

4 comments:

Catharina Maria said...

Je werkstukjes zijn weer erg mooi Sharon !
Inchies daar heb ik ook wel wat mee .
Wil er ook wel eens wat gaan maken van vilt met kralen.
Maar eerst wat "verplichtingen" afwerken

Anonymous said...

so great your inches. Love the background and the color

Anonymous said...

Schitterende inchies.

Sarah said...

Love your Inchies the background is stunning!!!