Wednesday, March 21, 2007

Eindelijk weer actief! - Finally active again!

Na verjaardag, ziekte, sollicitatie en andere drukte heb ik eindelijk weer even tijd om een berichtje op mijn blog te schrijven.

After my birthday, sickness, application for a new job and other busyness I finally have some time to write an entry on my blog.

Afgelopen maandag is de zus van mijn beste vriendin getrouwd en in opdracht van mijn vriendin heb ik een speciale armband voor haar gemaakt. De kleine witte parelmoer kraaltjes met hier en daar een geel en paars mat kraaltje ertussen heb ik eerst geregen op een wit haakgarenbolletje en toen heb ik het bandje gebreid met breinaalden nr. 1, heel dun dus, en na elke steek een kraaltje tussen de steken geschoven. Een erg mooi resultaat geeft dat, moet ik zeggen!

Last Monday, the sister of my best friend got married and my friend asked me to make a special wedding bracelet for her. I first strung the little pearly-white beads and here and there a yellow and lilac matte bead in between on a ball of white crochet yarn and then I knitted the sides with knitting needles no. 1, these are very thin, and after each loop I shoved a bead up between the loops. A very nic result, I think!

Het medaillon is gemaakt van twee houten ovalen woodsies; deze goud geverfd, een romantisch (uitgeprint) plaatje op geplakt en met Diamond Glaze een transparant laagje erop gedaan. Toen een kettelstift met aan beide kanten een oogje en een stukje "ketting" van plastic gouden bloemetjes ertussen geplakt. Op de gouden bloemetjes wit transparante en amber transparante strass-steentjes geplakt. Toen de gebreide bandjes met ijzerdraad bevestigd aan de oogjes en aan de andere kant van de bandjes een klein bandje met sluitinkje bevestigd. Toen de gebreide bandjes nog aan de ovalen achterkant goed bevestigd met ijzerdraad en lijm. Ik vind 'm zelf erg mooi geworden en ik denk dat ik dit nog wel eens in andere kleuren ga maken.

I made the medaillon out of two oval woodshapes; I painted these gold, glued a romantic (printed) image on one and covered this with Diamond Glaze. Then attached a wire and a piece of a "chain" of plastic golden flowers in between the two woodshapes. I attached white and amber transparent strass beads on the golden flowers. I attached the knitted pieces with wire to the wire between the woodshapes. I attached a little knitted piece and a clasp at the other end. Finally I attached the knitted sides with wire and glue to the backside of the medaillon. It turned out very beautifull if I say so myself and I think I'm going to make a similar bracelet in a different colour.

3 comments:

stempelwicht on line said...

Het is ontzettend mooi geworden Sharon ! Mijn complimenten.

Dymphie said...

Heel bijzonder! Petje af hoor (wat een klus lijkt me dit...)

Catharina Maria said...

Heel erg mooi , daar kan ze niet anders als blij mee zijn lijkt mij !